onsdag 25 maj 2011

Tema Design - Prototyp

Jag har gjort en liten prototyp utifrån min skiss. Detta är en prototyp som ska föreställa en glob, en planet som representerar vår värld. Tanken bakom uppgiften var att jag ville göra en logotyp som skulle frambringa jorden. Den skulle vara lockande för andra personer, som är ute efter att köpa mitt s.k spel, under temat Design. Jag har under detta tema, lärt mig att skissa under olika omständigheter och hur man arbetar med kartong och ståltråd. Jag använde under arbetet, ståltråd och kartong. Till hjälpmedel använde jag en kniv och en tång till att klippa och böja ståltråden. Jag har arbetat med främmande tekniker och med främmande ämnen i detta arbete, men jag tycker att arbetet har blivit lyckad. Den blev inte exakt som jag ville när jag skissade, men jag blev nöjd ändå med arbetet. Jag tycker att tema Design har varit lärorikt och kreativt. Vi fick arbeta självständigt och använda vår fantasi för att arbeta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar